Monday, December 6, 2010

Selamat Menyambut Awal Muharam

Assalamualaikum w.b.t

Semoga hidup kita diberkati olehNya InsyaAllah.

Dari;
Azmi Sekeluarga.

Salam Maal Hijrah



Ikhlas Dari;
Azmi Sekeluarga

Thursday, October 28, 2010

Majlis Kenduri Aqiqah & Cukur Jambul Puteri Kami

Assalamualaikum semua kenalan,


Dengan segala hormat & sukacitanya mempersilakan...
Ke Undangan Majlis Kenduri Aqiqah & Cukur Jambul Puteri Kami:
Nur Fateena Izma
Pada: 6 November 2010/29 Zulkaedah 1431H
Beralamat di:Felda Adela, Kota Tinggi, Johor
Atucara Majlis: 2.00pmBacaan Yassin, Marhaban, Cukur Jambul

Wednesday, September 22, 2010

Bergambar bersama keluarga tersayang...besar sungguh familyku...semoga kami semua berbahagia dan hidup dalam keadaan aman serta sentiasa muafakat sesama keluarga.


Bersama keluarga isteriku yang tercinta..semoga kami bahagia dan hidup aman damai dan bahagia.

Dari Azmi saekeluarga.

Thursday, September 2, 2010

Salam Lebaran Buat Semua

Kami Sekeluarga mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir & Batin. Semoga hari raya yang bakal menjelma menginsafkan kita lagi dengan kehidupan hari ini dan akan datang.
Wallahualam.

Ikhlas dari;
Azmi sekeluarga.

Wednesday, August 25, 2010

Lama tak update...apa2 pun SELAMAT MENYAMBUT HARI MERDEKA...

Assalamualaikum...

berjumpa lagi sahabat-sahabat sekalian..hmm...lama dah aku tak update blog ni...rindu gak...bukan aper byk bzla...takperla aper2 pun aku try update sebaik mungkin..heheh...

Azmi...

Wednesday, March 3, 2010

Jemputan Majlis Jamuan Petang 1Malaysia Bersama Perdana Menteri Malaysia

 
Pada 13 Mac 2010 ini saya akan pergi ke kediaman rasmi PM untuk majlis Jamuan petang bersama Dato' Seri Najib. Pertemuan ini tidak akan saya sia-siakan kerana terdapat beberapa soalan yang saya ingin bertanya kepada beliau antaranya adalah :
"Saya merupakan anak peneroka dan mewarisi generasi kedua peneroka Felda, soalan saya apakah keistimewaan saya sebagai generasi kedua dan apakah visi & misi anak peneroka iaitu generasi saya pada masa akan datang untuk membangunkan negara selaras dengan matlamat Dato’ Seri supaya dapat melahirkan generasi belia yang berwawasan terutamanya wakil daripada generasi belia Felda"

Saya berharap pertemuan saya bersama-sama rakan-rakan yang lain dapat membuahkan hasil yang bermakna.

Sunday, February 28, 2010

Bersama-sama Doakan Kesihatan Atuk

 
Pada hujung minggu yang lepas sy bersama-sama keluarga, Abg Nazri & Kak Intan melawat Atuk di Hospital Besar Pontian. Hmm...sedih sangat melihat keadaan atuk yang boleh dikatakan tenat. sambil merenung atuk...hatiku hiba...sedih...dan menangis...semoga atuk tabah dengan dugaan Allah S.W.T.InsyaAllah, sama-samalah kita mendoakan kesejahteraannya. Ramai saudara-mara menziarahi atuk. Memandangkan usia atuk sekarang sudah menjangkau 86 tahun..sy rasa inilah peluang untuk kami menatap wajah atuk selagi atuk masih ada. Kasihan kami lihat keadaannya kerana segala pertuturan atuk lemah dan tak bermaya. Kami berharap dan berdoa semoga atuk di rahmati oleh Allah S.W.T InsyaAllah.

Wednesday, February 24, 2010

Training -BIG-IP-Local Traffic Manager Essentials (F5)

    Pada 22 hingga 23 Februari 2010 yang lepas, saya telah pergi menjalani latihan F5 di Convergence Network, Petaling Jaya selama 2 hari. Walaupun keadaan tangan masih lagi kurang memuaskan tetapi demi mendalami ilmu-ilmu yang boleh di manfaatkan semasa bekerja tetap di teruskan.
    Alhamdulillah, saya telah pergi bersama-sama Faizal (rakan sekerja di UPNM), tidak lupa saya ucapkan jutaan terima kasih coz sudi amik & hantar saya pulang sepanjang latihan yang dijalankan..semoga tuhan dapat membalas jasa baik beliau.
 Tidak lupa juga pada isteri & anak-anak saya kerana memberi peluang saya untuk pergi ke Petaling Jaya untuk latihan tersebut...ayah sayang kamu semua. Sepanjang latihan di adakan banyak ilmu yang dapat saya dalami oleh tenaga pengajar iaitu Mr Travis (satu-satunya trainer F5 di Malaysia)...ilmu yang dicurahkan InsyaAllah akan di gunakan sebaik-baiknya.
Kami telah di ajarkan di salah sebuah makmal latihan seperti di sebelah.Suasana makmal tersebut amat sesuai bagi menjalani latihan tersebut.

Di bawah semasa rehat sebelum memulakan modul seterusnya...hmmm pening gak kepala ni..hehheh...
                       (Bersama-sama Faizal...possing dulu sebelum belajar)
Apa nak buat...kalau tak faham tanya jangan tak tanya..ni tak buat-buat tak paham lak...huhuu...

 
(Bersama-sama trainer (tengah) dan salah seorang peserta latihan)
Setelah tamat latihan tersebut, saya berharap agar segala ilmu yang di ajar dapat digunakan bagi tujuan lah kerja yang cemerlang bagi memperkukuhkan lagi keyakinan saya untuk menghadapi sebarang masalah teknikal atau masalah-masalah yang seumpamanya.

Ucapan terima kasih kepada semua yang terlibat secara langsung atau tidak sepanjang latihan tersebut...Sekian....

Saturday, February 20, 2010

Bermandi-manda di Wet World Air Panas Pedas


"Perjalanan jauh tak ku rasa..kerna hati ku melonjak sana...ingin mandi bersama-sama...heheheh.."

       Pada 20 Februari 2010 (Sabtu), macam biasa aktiviti bersiar-siar walaupun tangan masih tidak sempurna sepenuhnyer.Kali ini destinasi pilihan adalah di Wet World, Air Panas Pedas Linggi...huhuh..luar negeri tuu..
      Bertolak dari rumah lebih kurang pukul 10.00 pagi,almaklumlah pergi dengan adik-adik wife. Sampai lebih kurang pukul 11.15 pagi (mak datuk dah panas terik dah)... huhuu...kesian nadhrah,wicha & aimey(anak sedara)..hmmmm...tapi selamat gak sampai. Biasala sebelum masuk tu sibuk cari pelampung..takut tenggelam budak-budak nie.

 Dekat sebelah ni bergambar di depan Wet world tu...


 
Hehehehh...seronok gak, tapi penat gila..
Dah lepas mandi-manda..huhuhu apa lagi makanla..perut kosong tambahan banyak terminum air...

 
 Mandi.....mandi...huhu..bestnya...

"Do let our kids have all the Fun!!"

Thursday, February 18, 2010

Berjalan-jalan di Jaya Jusco Tebrau

Pada 14 Februari 2010 (Sabtu) yang lepas, kami sekeluarga pergi ke Pasaraya Jaya Jusco Tebrau. Hmm...ramai orang di situ, ingat nak tengok Lu Pikir La Sendri..tapi mak datuk ramai orang beratur nak beli tiket,maka aktiviti tengok wayang batal...Kami semua tukar program bawak budak2 main-main di taman permainan...
 
Seronok betul keletah budak2 ni bermain..heehhe...nak tumpang sekaki boleh...

 
Lepas main taman apa lagi bawak gi main keta...huhuh...seronok betul...

Si Comel sempat berehat sebelum mulakan aksi yang lebih dramatik...drift...
Selepas berjalan-jalan kami sekeluarga pulang ke rumah kokde balik....Sekian.

Sunday, February 7, 2010

Mandi Kolam Renang di Rumah Abang Long

 
Bersama-sama mandi bersama...yeyeye...seronoknyer...heeheeehee

 
Adik & Kak Long..1Sepupu...Peace...

  
BestNyer Mandi swimming Pool...

Thursday, February 4, 2010

Tuesday, February 2, 2010

Sunday, January 24, 2010

Fisioterapi di KPJ Specialist


Pada 23 Januari 2010 (Sabtu), aktiviti fisioterapi...hmmm...letih gak buat senaman ringan ni...heheheh....demi nak cepat sembuh...


Kakak & Adik bermain-main sambil tunggu ayah buat fisio....


Ummi & Adik menanti dengan penuh kesabaran...

Training Cisco ICND1


Pada 18 hingga 22 Januari, saya telah menghadiri latihan ICND1 selama seminggu di Global Knowdlege, Damansara.

Sunday, January 17, 2010

Kata-kata Motivasi


Fahami dan hayatilah setiap kata-kata peransang ini semoga anda dapat menyemarakkan semangat ingin terus berusaha dalam merealisasikan impian anda...

Sesiapa yang mempunyai kebolehan akan berjumpa landasan yang tepat.
- Charles Cahier


Kejayaan tidak datang kepada manusia yang leka.
- Charles Cahier


Semua yang dicapai oleh manusia dan yang gagal dicapai olehnya adalah kesan langsung pemikirannya.
- James Allen


Menyimpang seinci, rugi seribu batu.
- Peribahasa Cina


Rahsia kejayaan adalah ketekalan matlamat.
- Benjamin Disraeli


Perbaiki diri anda, tetapi jangan jatuhkan orang lain.
- I. Salanter Lipkin


Pengiktirafan dan ganjaran datang kepada mereka yang menunjukkan kualiti yang baik dalam perbuatannya.
- Aristotle


Anda tidak boleh mencipta pengalaman. Anda mesti menghadapinya.
- Albert Camus


Nilai manusia adalah semahal nilai matlamatnya.
- Marcus Aurelius


Manusia yang tidak berharap untuk menang telah sedia kalah.
- Jose Joaquin Olmedo


Tiada manusia yang berjaya dalam semua yang dilakukannya dan kewujudan kita ini sebenarnya mesti menempuh kegagalan. Yang penting ialah kita tidak menjadi lemah semasa kegagalan itu terjadi dan kekalkan usaha hingga ke akhir hayat.
- Joseph Conrad


Manusia tidak merancang untuk gagal, mereka gagal untuk merancang.
- William J. Siegel


Minda yang mahu akan memudahkan perjalanan yang susah.
- Philip Massinger


Perjalanan seribu batu bermula dari satu langkah.
- Lao Tze


Kegagalan adalah asas kemenangan
- Lao Tze


Jika tujuan anda jelas, anda boleh mencapainya dengan mudah.
- Lao Tze


Kurang semangat mengakibatkan lebih banyak kegagalan berbanding kurangnya kebijaksanaan atau kemahiran.
- Flower A. Newhouse


Masa depan itu dibeli oleh masa sekarang.
- Samuel Johnson


Orang yang berjaya dalam hidup adalah orang yang nampak tujuannya dengan jelas dan menjurus kepadanya tanpa menyimpang.
- Cecil B. DeMille


Jika anda mahu membuat sesuatu, anda akan cari jalan. Jika anda tidak mahu membuat sesuatu, anda akan cari alasan.
- Peribahasa Arab


Hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih.
- Peribahasa Melayu


Orang yang hebat bertindak sebelum berkata dan dia berkata selaras dengan tindakannya.
- Confucius


Seseorang yang melakukan kesalahan dan tidak membetulkannya telah melakukan satu kesalahan lagi.
- Confucius

Friday, January 15, 2010

LIMA di Langkawi

LIMA di Langkawi


Assalamualaikum & Salam Sejahtera semua.
Pada bulan November 09 yang lepas aku bersama-sama rakan ofis telah berpeluang naik charlie ke pertunjukan LIMA...best gila...

Berehat di Rumah

Slm semua,

Hari ini aku & keluarga telah balik ke rumah di Kajang setelah bercuti di Keramat.

Saturday, January 9, 2010

Friday, January 8, 2010

Rehat di rumah...

Slm semua, sekarang ni aku habiskan cuti2 patah tangan aku sehingga hujung bulan ni.
Related Posts with Thumbnails